Velkommen til Vejlauget Grøftekanten
Bestyrelsens arbejde
Medlemmerne i en bestyrelse har forskellige roller:
Formand: Årsberetning til generalforsamling, kommunikation med offentlige myndigheder, kommunikation med andre vejlaug/foreninger (og tilsvarende). Sikre at relevante sager og arbejdsgrupper kører, følges til dørs og overholder aftaler.
Formandens arbejde vurderes til 60-100 timer om året.
Kasser: Fremlægge økonomi til bestyrelsesmøder (konto, restancer, bevægelser), udarbejder årsregnskab + budget til generalforsamling, sikre revision af regnskab, sikre adgange til banksystemer + dokumentation (MitID, bank adgang, betalingsservice etc.)
Kassereren arbejde vurderes til 60-100 timer om året.
Sekretær: Koordinere og sikre udførsel af bestyrelsens daglige opgaver, f.eks. forberede bestyrelsesmøder, udsender materiale til bestyrelse, fastsætte datoer for møder + generalforsamling, runddele materiale til bestyrelse i forbindelse med møder, vedligeholdelse af hjemmeside, udsendelse af nyhedsbrev og sociale medier
Sekretærens arbejde vurderes til 80-120 timer om året.
Menigt medlem: Ad hoc opgaver, bistå øvrige medlemmer med udførsel af definerede opgaver, deltage i arbejdsgrupper.
Menigt medlem arbejde vurderes til 20 - 40 timer om året plus timer fra arbejdsgrupper.
Arbejdsgruppe Veje (lead: Birgir, deltager: Torben)
Indgå forhandle, dialog og indgå aftale med firma til vejvedligehold. Udarbejde årshjul. Løbende kommunikation med firma. Løbende besvarelse af forespørgsler fra Vejlauget's medlemmer vedr. veje
Arbejde vurderes til ca. 60 - 100 timer om året.
Arbejdsgruppe Grøfter (lead: Torben, deltager: Birgir).
Indgå aftale om slamsuger firma, tv inspektion og evt. entreprenør for rensning og oprensning af grøfter. Løbende kommunikation med firmaer. Løbende besvarelse af forespørgsler fra Vejlauget's medlemmer vedr. grøfter.
Arbejde vurderes til ca. 60 - 100 timer om året.
Projekt Afvanding (lead: Torben, deltagere: resten af Bestyrelsen)
Indsamle informationer, data og billededokumentation til projekt beskrivelse. Screening af rådgivende ingeniør firmaer som kan være leverandører. Indgå aftale med firma. Køre processen med firmaet således produktet af analysen rammer forventningerne fra Bestyrelsen. Afrapportering til Bestyrelse. Løbende besvarelse af forespørgsler fra Vejlauget's medlemmer vedr. projektet.
Arbejde vurderes til ca. 100 - 200 timer for år 2024.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Bestyrelsesmøder
Bestyrelsesmøder for år 2024/2025: (planlagte/gennemførte)
17. marts 2024 - Gennemført
4. maj 2024 - Gennemført
22. juni 2024 - Gennemført
5. oktober 2024 - Gennemført
16. november 2024 (Kommende)
8. marts 2025 (Kommende)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .